PENGAWA
NGAJAR ENGGAU BELAJAR BEGUNAKA KEREBAN TEKNOLOGI BARU KEMAYAHARITU
Maran
Ramping
Universiti
Putra Malaysia
Abstrak
Pengawa ngajar
enggau belajar ti begunaka ke kereban teknologi ba jeman dunia kemayaharitu endang
iya chukup semitan sereta engkeman ari semua atur. Ari ubah pemansang dunya
moden diatu mayuh macham pekara sereta perengka ti moden mega digaga datai
ari penemu sekula, pansik enggau tempa siku-siku orang tauka gerempung ti
benama. Tikas pelajar sekula nyau majak maju-semaju nitihka singkang ubah
dunya mega. Atur pelajar nyau majak manah-semanah lalu bepelasarkan penemu,
penau, penebela sereta ari chiri teknologi moden kediatu. Setipak enggau
pengerembai penemu teknologi baru iya kelebih agi baka komputer tau bendar
ngangkat sereta ngemujurka pengawa sekula di menua kitai tu. Ari pengawa ke
belematika pemesai guna computer dalam atur enggau pemansang sekula di menua
tu iya nya tau bendar meri pemansang ke enda besekat dalam atur ngemansangka
pengawa belajar enggau belajar tu.
|
Artikel,
Oktober 2014
Pengawa
ngajar ti begunaka komputer kelebih agi ba atur pengawa enggau pemansang sekula
nyau pegari bendar diatu. Nitihka Halimah (1999) kereban teknologi tu tau
bendar narit ati laban iya tau meri empas ti manah sereta engkeman lebuh ke
beguna iya. Ari empas kereban teknologi ba atur pelajar kelebih agi ba pengawa
belajar iya chukup amat semitan. Teknologi ti baka tu ditaga tau bendar ngubah
chara ngajar lalu nembiak tau belajar nitihka penau diri empu. Proses pengawa
ngajar enggau belajar ti begunaka komputer tu tau mai penguntung sereta empas
ti manah laban iya ulih ngenataika bemacham-macham gaya atur dikena narit ati
bala nembiak sekula. Mohd Zaliman et al. (2001) nyata
bendar madah ke teknologi tu dikemendarka nyadi siti ari perengka tauka kereban
ti beguna bendar mantu bala pengajar nengkebang dunya pemandai enggau penau
kemayaharitu.
Nitihka
gaya singkang, pengerembai pengawa belajar begunaka komputer tu enda ulih
ditagang sereta dikemudika segapa. Pansik Norhashim et
al. (1996) madahka pengerembai sereta tikas pengawa belajar ti begunaka komputer
tu semina proses mantaika asil ari sukut peda mata aja belaluka chuan tauka ari
lalau bup ti udah ditagaka. Ngena chara teknologi tu ia tau bendar mai lalu
ngemujurka pengawa belajar tu engkeman sereta semitan agi laban iya mai ngagai
pemerindang ati bala nembiak sekula. Bala nembiak rindu ati belajar sereta
ninga ke jaku pengajar sida. Enti bala pengajar nadai dalam kelas sida tau mega
belajar kediri empu aja ari sukung sereta penau diri begunaka komputer.
Norhashim et
al. (1996) mega madahka kereban
teknologi komputer ti besangking enggau isi pelajar ti udah ditaga nitihka
sukat, atur sereta ririh pelajar tau bendar ngasilka pemanah sistem tu. Laban nitih ku Brown et al.
(1994) ari bungkur semua atur sereta leman teknologi tu tau bendar meru chunto ke
amat ungkup bala nembiak ti deka belajar lalu ditambah enggau elemen-elemen
bukai baka karang (teks), musik, gambar, video dan engkeramba (animasi) enggau
ti bukai. Pengawa belajar begunaka komputer tu bendar mansang nitihka ubah
dunya kemayaharitu. Tuju sereta pengerembai pengawa ngajar enggau belajar endang
iya ditaga tau manah sereta ngutungka genap iku kitai ari ubah enggau chara
baru dikena nyampaika isi pelajar (Merril, 1992). Pekara tu mega senutuk enggau
leman gaya kitai ulih belajar ngati kediri nadai pengajar ba tisi.
Rangkum
pengawa ti begunaka komputer dikena belajar endang iya mudah sereta nyamai
dibelematika. Begunaka komputer ukai siti ari penekul tang laban ari rangkum isi,
ripih sereta turai pelajar ti udah ditempa tau bendar meri penguntung enggau
empas ti menyana. Senutuk enggau tu, nagajar enggau belajar begunaka komputer
tau bendar meri pemujur sereta penguntung ungkup bala nembiak enggau pengajar
ba sekula jeman kediatu.
Kereban:
Brown, J. S. & Duguid, P. (1994). Stolen knowledge. Educational
Technology, Vol. 33, No. 3, pp.10-15.
Halimah Badioze Zaman (1999). Multimedia dalam pengajaran dan
pembelajaran. Kertaskerja Persidangan
Kebangsaan Pusat Sumber Sekolah di Pulau Pinang. Januari.
Merrill, M. D. (1992). Constructivism and Instructional Design.
In Duffy, T.M. & Jonassen, D.H. (Eds.),Constructivism and the Technology of
Instruction: A Conversation, Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 99-114.
Mohd Zaliman Mohd Yusoff & Manjit Singh Sidhu (2001).Teknologi
Multimedia: Kaedah pembelajaran pelajar lemah dalam pelajaran. Pembentangan
Kertas kerja Konvensyen Persatuan Teknologi Pendidikan Malaysia kali ke 14.
Hotel Goldcourse, Kelang. 11 –14 September.
Norhashim, Mazenah
& Alinda Rose (1996). Pengajaran Bantuan Komputer. Universiti
Teknologi Malaysia. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
No comments:
Post a Comment